torsdag 17 september 2015

Så himla duktig!


I går var det vilodag för Alfons så jag passade på att ta fram rakapparaten. De senaste veckorna har han verkligen blivit väldigt svettig under ridpassen så det kändes som det var dags att klippa nu. Egentligen hade han inte så lång päls men eftersom den är så tät blir han ändå väldigt varm. Hursomhelst så tog jag fram vår lilla och smidiga maskin och började klippa. Snäll som han är står han som ett ljus och gör verkligen ingenting trots att jag klippte benen och allt möjligt,dock skippade jag faktiskt huvudet. Jag och Alfons hade dealen att varje gång jag smörjde och rengjorde maskinen fick han några godisar att mumsa på eftersom han var så duktig. Stundtals stod han verkligen och njöt när maskinen masserade honom – underbara häst. Tyvätt missade jag att ta några bilder på honom, men fin blev han i alla fall! 
I eftermiddag är det som sagt dags att lasta in Zafir och Cornett i trailern och åka till Widebäcks för återbesök. Nu håller jag verkligen alla tummar jag har att de åtminståne kan få börja komma ut en liten stund om dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar