lördag 19 september 2015

Så dyr!

I dag var Alfons så fin! Jenny har hjälpt mig i veckan och ridit Alfons två gånger. Han har haft lite dålig framåtbjudning och varit lite hård i högersidan igen. Men idag när jag satte mig på honom kände jag en så stor skillnad!
Han bjöd framåt betydligt mer, la bara till en liten gällp och han gick på bättre. Traven kändes stundtals fantastisk. I galoppen är han svagare men med rätt träning kommer den oxå bli super.

Värmde upp i lång låg form. Det blir sådan skillnad på honom när man känner att man har hela hästen med sig! Plockade bara upp honom när jag red igenom programmet.  Han var superfin och jag satt med ett stort leende på läpparna.
Han behöver lite hjälp i galoppen men det ligger ju på mig att hjälpa honom.
Avsluta även i låg form och då hade han verkligen fått i gång gasen, nästan lite väl bra.

Så i dag är han dyrare än vanligt ;)


Imorgon ska vi ju tävla igen sedan maj så det ska bli jättekul!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar