torsdag 21 juli 2016

Finaste Alfons

Idag var det dags att rida!
Började som vanligt med pharmalighten och att borsta och göra fin. Syster tyckte att vi skulle ta lite kort då det var längesedan så ganska mycket matchning😉

Skrittade fram ute och eter bara ett halvt travvarv började jag att galoppera.  Han såg lite bättre framåt, det kan vara paddocken men hoppas på massagen.

Han var fin i galoppen och i traven funkade det också bra. Han är dock svårare där. I vänstervarvet måste jag verkligen sitta och passa bogen. Har han bara bogen med går han bra.

Den avslutande galoppen var underbar.  Där hade jag gärna fortsätta rida länge! Lite tempo. Känndes som jag fick en fantastisk känsla.

Blev litet bad när vi var färdiga och sedan avsluta med spiktäcket.

Jag passade på att göra något som var väldigt behövligt. Putsa!!!! Sadel, sadeljord, träns och få gjort det!

Har ju även skurat hela foderkammaren.



Det blev riktigt bra även om det inte syns 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar