måndag 28 december 2015

Påt igen

Idag var det åter dags för ett nytt ridpass efter tömkörningen.
Om det mot förmodan är någon som läser här och undrar varför jag tömkört innan så är det för att kiropraktorn tycker att vi skulle börja så innan jag helt rider. Man kan rida nästan lika bra från marken.
Jag är ingen expert men kan gott och väl göra det som Alfons får göra än även från marken.

Han var lite tjurig i skritten när jag hoppade upp så jag började nästan med en gång trava för att få honom att bara tänka framåt.  Idag var det precis vad han gjorde i traven och hela tiden.  Idag fick jag istället hitta lite förhållande hjälper med. Han är så rolig nu!!!
Känns som han kommer igenom mer i vänstersidan också. Skritten är betydligt bättre efter traven så det är bara till att strunta i skritten i början nu i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar