måndag 28 december 2015

Första gången i sadeln på länge

Idag var första gången i sadeln på länge! Skulle börjat på juldagen men fick magsjuka eller liknande under julaftonsnatten sa idag var första dagen med lite ork.

Började att tömköra och efter lite fjomperier lugnade han ner sig och började jobba. När han slappnat av var det dags att sadla. Kan säga att jag var väldigt spänd på hur han skulle kännas.

Han var väldigt fin i vänstervarvet från början. Marscherade på bra men när jag gick över i höger stod han emot mer. Då surade han lite och skulle testa om han kunde slippa. Morrade på honom och så gick han fram bättre.
I traven var han super i vänstervarvet men i höger stod han emot väldigt. Blev väldigt irriterad på honom och morrade ordentligt och det blev nog en chock för när han förstod att nu var det dags att lyssna gick han väldigt fint fram.
Använde ingen hårdare metod en rösten och skänkeln så det känns ändå bra.

Nu hoppas jag att det går lika bra helst bättre imorgon. Han är inte helt igenom i högervarvet än men jag hoppas att det kommer :)

Nu är jag så taggad på att komma igång! Kommer dock lägga otroligt lång tid på att bygga upp honom och musklerna igen. Han ska hålla länge har jag allt tänkt!!








Nu hoppas jag på mer snö så vi kan ut och bygga muskler i snön 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar