fredag 30 oktober 2015

Våra två små

Idag har jag tömkört Maja. Jag tycker jag känns att hon inte riktigt vill ställa sig till höger eller riktigt gå rakt så jag ville prova på töm. Jag märkte att hon inte riktigt förstod vad jag menade sådet tog en stund innan hon förstod vad jag ville. Ju mer jag krävde ju mer irriterad blev hon sedan började hon förstå och då gick det bättre :)Blir med största säkerhet mycket mer nu ska det bli dressyrponny :)




Simon fick en tur i vagnen och han jobbade på bra från början. Han har visat från första dagen att han kan och vill. Han har börjat förstå att piskan även är en skänkeln för att ställa och böja vilket ger en fin ponny.
Han har även fått nosgrimma och snok så han känner när jag tar i timmen. Vi provade även lite galopp idag. På slutet var han riktigt nöjd och gick fint i form stundtals. Duktiga killen!



Dennis skrittade även lite idag på honom innan och efter. Han är så kär i dessa två sötnosar och börjar bli så duktig i hanteringen med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar