söndag 11 oktober 2015

Rakning

I fredags skred jag till verket och började raka Simone. Jag visste inte alls vad jag hade att vänta mig eftersom hon enligt hennes ägare inte varit klippt innan. Jag älskar verkligen vår lilla, smidiga och tysta maskin. Simone brydde sig inte alls när jag klippte henne. Jag såg till så att vi pausade ganska ofta och medan jag rengjorde och smörjde maskinen fick hon några godisar. Jag bestämde tidigt att jag skulle försöka raka hela henne förutom ansiktet. Eftersom hon är en väldigt stor häst så tog det automatiskt ganska lång tid att klippa. Jag gjorde därför så att jag rakade allt utom benen som jag valde att lämna till lördagen så Simone inte skulle bli alltför rastlös.
På lördagen fortsatte jag klippningen på benen efter att jag longerat henne ett pass med lite travbommar. Hon skötte sig lika fint med klippningen även om det var på benen som kan vara lite känsliga. Som om inte klippningen var nog fick hon stå ut med att jag duschade och schamponerade henne också. Kunde verkligen inte låta bli eftersom det var så otroligt mycket stöv under pälsen. Men nu är hon i alla fall trimmad och fin i sin päls 😀




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar