onsdag 7 oktober 2015

Gårdagens ridpass

I går fick jag lite hjälp av Jenny när jag red och hon var ändå nere i ridhuset med Sheeba. Det var vårt första pass i ridhuset. Simone var inte helt bekväm med att det blåste mycket på utsidan vilket resulterar i att det skrapade en del i väggarna och så men det var ändå helt ok. Även Jenny tyckte att jag ska rida på ordentligt framåt och när hon är fram för skänkeln ska jag gymnastisera henne genom att skapa lite olika nyanser i traven och växla ställningen lite innåt och lite utåt på volten. I galoppen var det även där ridning framåt ordentligt och lite upptagning på volten. Varken jag eller Simone är särskilt starka och uthålliga i galoppen än, men om några veckor med lite konditionsträning kommer det bli toppen! Hon kändes väldigt positiv till arbetet och jobbade på så gott hon kunde och jag med :-) I dag väntar en lugn dag med promenad och massage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar