fredag 25 september 2015

En hästig dag

Eftersom jag jobbar den här helgen hade jag ledig dag i dag. Dagen började med att jag släppte ut hästarna och sedan mockade jag åt alla hästarna. Simone som kom igår fick bekanta sig med Lillstrumpan och Cheeba som hon delar hage med. Det gick helt ok att släppa ihop dem men Lillstrumpan ville försöka sätta henne lite på plats. Men jag kan ju säga att Simone hade ett annat fokus och det var helt klart på Cornett och Zafir. Hon verkar verkligen gilla föl!
När stallet var klart åkte jag och Jenny till Jönköping för att besöka Charlies utförsäljning. Gjorde väl en del fynd men jag ska erkänna att jag var lite besviken över utbudet. Jag får helt enkelt leta på Hästnet efter det jag söker...
Väl hemma passade jag på att låta Simone bekanta sig med ridhuset, longera henne lite. Hon var väldigt ofokuserad och gapade väl mest efter de andra hästarna, när jag sedan släppte ut henne igen såg jag att hon börjat brunsta så det är väl inte så konstigt att hon är lite ofokuserad nu. Jag är övertygad att hon blir sitt lugna och coola jag om ett par dagar :-)
Som om detta inte var nog lastade vi in Alfons och Jennys Goodie i trailern och åkte till Tosseryd. De hade deras fina dressyrstaket uppställt i ridhuset så vi ville passa på att miljöträna Alfons. Medan Gabbe och Jenny red passade jag på att fota lite :-)





Det vinröda schabraket från Mias köpte jag i dag
/ Ellinor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar