söndag 27 september 2015

Härlig tur ute


Det var så himla fint väder i går så när jag kom till stallet efter jobbet passade vi på att göra iordning Alfons och Simone för en tur ute. Även Lize följde med och gick med Lillstrumpan. Det var första gången jag satt på Simone här hemma och första gången jag red ut på henne och hon gjorde mig definitivt inte besviken. I början ville hon gå i lite bekväm långsam skritt men eftersom Alfons trampade på ordentligt var det bara att öka på för hennes del med. Jag jobbade henne lite lagom i form eftersom det primära fokuset var att hon skulle gå fram ordentligt. På hemvägen blev det lite träning att gå i vattenpölar vilket gick helt okej. Tanken är att komma ut på en tur i dag med efter att vi firat Dennis 4 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar