måndag 28 september 2015

En em/ kväll i stallet

I dag var det vilodag för Alfons del men Simone fick jobba lite i dag med. Nu när vädret är torrt och fint börjar paddocken torka upp och jag passade på att longerade henne lite där för att låta henne kika på miljön. Hon kändes redan från börja lugn och trygg i sig själv men ändå vaken och framåt. Som vanligt gick jag runt gården med henne innan vi gick in i paddocken. Longerade henne lätt i båda varven med lite inspänning i båda sidorna. Gjorde lite övergångar och hon blev härligt på hugget. Jag måste erkänna att det känns väldigt bra ju mer jag lär känna henne :-) Efteråt blev det lite stretching med hjälp av en slickis som hon fått som inflyttningspresent. Behöver jag skriva att den blev populär?! /Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar