söndag 12 februari 2017

Mycket har hänt

Det händer mycket här hemma och jag hinner inte blogga. Orkar inte riktigt heller om jag ska vara ärlig......

Men sen sist har jag varvat Alfons arbete mellan tömkörning och ridning. Vissa pass är han som en Gud att rida och andra vill jag bara gråta av. Ett sådant pass var det idag!
Han vill bara ramla in i vänstervarvet, vill inte gå framåt och biter fast i högertygeln. Jag lyckas rida igenom en del men inte allt. Jag får flash Backs till när han blev dålig och jag känner mig helt värdelös 😪
Vi har haft Klen ute och korrigerat honom lite bak och i nacken. Det första passet kändes väldigt bra efter men det var ju snart 2 veckor sedan. Imorgon ska vi ner med honom till Jonas igen så vi får väl se vad han säger.

Amber blev även hon korrigerad bak och i nacken. Hon datt väldigt fast i nacken vilket de tror beror mycket på vargtänderna.
Amber har blivit riden två gånger av Angelica och jag tog mig en tur idag. Jon var efter en stund fin i traven men väldigt falsk i sin bjudning. Det märkte jag när det blev jobbigt. Dvs när jag ville ha igenom typ halvhalter. Då tog hon till galopp men sedan försökte hon resa sig i det och där blev hon ganska äcklig då jag inte alls visste vad hon kunde ta sig för..., men travarnetet kändes bra när jag väl fick henne på andra tankar igen. Så idag känner jag mig alldeles tom kring hästarna 😳😪

Rubin har vi sålt och de som köpte henne kändes helt fantastiska, så skönt när man känner så med köpare 🙂👍❤

Brioche har vi longerst 4 gånger han har haft fram och bakbensskydd, riktig longergjord, travat över bommar och haft träns under kapsonen. Så duktig har han varit med allt oxå. På torsdag bär det av till slöinge för att ta bort hans lösa benbitar 👍 Sedan är det konvalescens och efter det blir det för hoppningsvis tömkörning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar