fredag 2 september 2016

Snabbt i svängarna

Råkade hitta en annons på HästNet på ett väldigt trevligt sto i söndags, när jag och min man åkte hem från Ljusdal där han stått på en skogsmässa. Kunde inte låta bli att skicka annonsen till syrran och jag kan säga att jag nog redan innan bestämt mig för att försöka köpa henne! Hon är efter gångartshingsten Skovens Rafael. En hingst som jag för övrigt varit väldigt sugen att betäcka Cornett med.  Hon är 7 år och skimmel (!) ca 173cm i manken. Sagt och gjort tog jag kontakt med säljaren och han var beredd att sälja henne till oss för ett väldigt förmånligt pris, så i morgon åker jag och syrran och hämtar henne 😃 ska bli så kul. Hon har inte fått några föl innan så det är helt klart en chansning vi gör. Vi är ju väldigt bortskämda med fertila ston så vi får hoppas att hon håller samma standard😊 Nu är det dessutom bara en vecka kvar tills vi hämtar hem nästa häst! Behöver jag säga att gårdagen gick åt att förbereda boxar med nytt spån. Mer information om hästarna och tankar och upplägg om dem kommer senare 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar