tisdag 6 september 2016

God morgon tisdag!

Morgonen är tidigt och jag har nyss släppt ut Alfons och Amber i sina hagar. Än så länge är det bara de två som är inne på natten så utsläppet tar inte många minuter;-)
I går eftermiddag fick jag gjort en hel del röj i stallet. Eftersom det är ett riktigt kanonväder så försöker vi passa på att tvätta så många täcken det bara går så tvättmaskinen går varm kan jag säga. Jag inledde även inventering och strukturering av vårt täckesförråd - det går åt många täcken när man har så många hästar som vi ;-). En del täcken behövs även lagas så jag började markera det med. Löjligt nog tycker jag det är riktigt roligt att strukturera och göra iordning bland våra grejer. Man får passa på nu när det finns lite mer tid för sånt innan alla hästar står inne över natten och det blir en massa att mocka igen. Innan jag gick hem igår var jag ute hos alla hästarna i hagarna och gosade med dem. Viktigt att ta sig tid för var och en så de känner sig sedda. Jag känner mig faktiskt riktigt lycklig över våra fina hästar! I em tar jag med hundarna till stallet igen och fortsätter mitt jobb i sadelkammaren
En massa regntäcken
Bebisarnas garderob
Ordning bland skydd, grimmor och träns mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar