torsdag 11 augusti 2016

Gårdagens ridpass

Igår fick Alfons äntligen på sig sin sko, lr ja han blev skodd.

Värmde upp lite i traven efter att han stod emot väl mycket när jag satt upp. Vi kom igenom det ganska bra tycker jag. Fortsatte i galoppen och efter den gick han bättre fram.

Han har en benägenhet att vilja krypa upp i nacken när han blir spänd och det är jobbigt. I vänstervarvet blir han väldigt svår. Han trillar över skänkeln och vill inte gå fram.
Känndes jättejobbigt och det var tur att syster äntligen är hemma igen. Hon tipsade mig om småvolter i skritten och plötsligt började det gå bättre så glad!!

Red lite förvändgalopp och han gör det bra efter våra förutsättningar.  Han har gjort det väldigt lite av det och jag lika lite. Jag har spärrar kring det men vi jobbar oss igenom.

Så på det hela är jag väldigt nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar