söndag 17 juli 2016

Underbara Alfons

Efter en fantastisk dag på Tjörn igår var jag supetaggad att komma hem och hinna rida innan vi skulle på 2 årskalas.

Jag pharmalightade innan, nacke, bog, manken och rygg. Red fram ute då hans framåtbjudning är bättre där. Det finns ju jättemycket läskigt tyckte han men han gick efter den modiga hunden Dixie 😉

Värmde upp honom i galoppen, han stod emot lite eller kanske mer rätt att skriva att han känndes lite trött.  Kanske inte så konstigt eftersom han inte är allt för mycket riden det senast halvåret.

Idag fokuserade jag på basic saker. Han skulle ha borgarna med sig, mycket övergångar trav skritt trav, lyssna för skänkeln.

Blandade mycket trav och skritt, la även in några galoppvolter för att se att det funkade.

När jag höll på att trava av kom Dennis in. När jag hoppade av sa han :" jag tror att Alfons gjorde som du ville mamma! För du är så glad." Älskade unge så rätt han har 💜

Imorgon blir det tömkörning och tisdag massage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar