lördag 23 juli 2016

Morgonstund har guld i mun...

Dennis kom vid 5,30 så då var det bara att gå upp. Eftersom det är så varmt väder gör det inte så mycket då jag måste ut och fixa Zafir och så ville jag hinna rida innan det blev för varmt!

Zafir hade lagt sig konstigt så jag fick hjälpa honom upp. Sorbacten satt tyvärr inte kvar över hela men större delar i alla fall. Tvättade såret först idag, sedan temp, Linda om, beta, pharmalighta, mocka och maten. Lika duktig som vanligt 💜

Sedan var det Alfons tur. Han blev pharmalightad innan och stretchad.
Skrittade fram ute och sedan galopp med en gång.
Han vill fortfarande inte riktigt i vänstersidan även om jag tror mig känna en liten förbättring.

Flyttade några steg så han var tvungen att gå på hjälperna.
Galopperade mer idag, gav mig även in på tre språng i förvänd åt båda håll. Han var superfin!  Vet att spärren sitter i mig men för att stärka honom behöver vi nog komma igång med lite förvänd. Provade även att fatta från skritt. Efter lite missförstånd gjorde han det fint. Hade en väldigt fin känsla när jag travade av honom.

När jag var klar fick mina medryttare skritta av. Det vill säga mina fina barn 💜 tur pappan är lång så han kan hålla i dem 😉


Avslutade med stretch och spiktäcket 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar