tisdag 12 juli 2016

Händer mycket som vanligt

Eftersom vädret inte direkt ger någon sommarkänsla är det svårt att tro att vi är mitt uppe i semestertider. Gabbe gick på semester i fredags och jag kämpar mig igenom den här veckan innan jag går på min ledighet. Det har hänt en hel del sen sist jag skrev här bland annat att vi gått och köpt en till häst! Min tanke var att ev kika efter ett till avelssto att betäcka nästa år men så dök en viss liten 1-åring hingst upp på annons och vi kunde faktiskt inte låta bli! – får man erkänna att det var så?! Han heter Biroche och är e. Fürstenball- Bernstein, med andra ord helbror till Jennys 2-åring Footlose Fonzie :-) Han känns som en väldigt trevlig kille och det ska bli riktigt roligt att få hem honom efter betet och börja hantera honom.
Fölungarna växer så det knakar och snart börjar det bli dags att byta beteshage för dem. Vi har även hunnit med en tur till seminstationen med Cornett och Rubin för att kolla dräktighetsstatus och underbart nog har hon tagit sig med Fürstenball och har nu gått 28dgr. Ska tillbaka igen på måndag 18/7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar