lördag 16 januari 2016

Nu är det sådär längesedan igen...

Ja vad ska man säga. Det har varit en hektisk första skolvecka för mig.
Med hästarna har jag känt mig väldigt nere. Alfons har inte känts helt okej,  så ringde veterinären igår. Ska ändå till equiterapeften på tisdag så de kollar över honom lite igen. Han har känts oren men inte visat något. Bara känts annorlunda...

Idag när både Ella och Jenny var i ridhuset passade jag på att rida. Jag longera nu mera lite innan jag hoppar upp så ryggen är varm när jag sätter mig på honom.
Han var fin de första jag skrittade men när jag ganska omgående bad honom trava var det som han fick sadeltvång.
Han skulle inte gå, han tjurade och dummade sig.
Jag fick fram honom och då blev han väldigt fin, dvs när han inte spände till och glodde på de nya vedmaskinerna som nu fått flytta in i ridhuset. Men han är inte så opåverkbar där utan man försöker bara rida igenom det.

Jag fick i alla fall en väldigt fin ridkännsla till och från och inte alls den känslan att han var oren.
Men jag undrar minst sagt vad sadeltvånget kommer ifrån, om det är det eller vad det kan vara.

Överannalyserar är jag bra på. Imorgon blir det en annan sadel så får vi se vad han tycker om den....

Nä sova nu zzzzz


Hoppas vi kan komma ut och ta lite bilder i snön....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar