onsdag 20 januari 2016

Lite ridning

Denna vecka har varit fullt ös medvetslös och då är det ändå bara onsdag. Igår var det ju egentligen dags för veterinären men de ringde och sa att equiterapeften inte kunde komma fram pga all snö så det blev inställt.
Med tanke på hur mycket snö som kom var det lika bra. Skottade snö nästan en timme för att få ut bilen och Fredde fick ta fram traktorn...
Jag hade kvällsmöte så någon ridning han jag inte med. Men Alfons hade dragit av sig en sko så det var ju inte bästa förutsättningarna så det blev bara bus med nygamla hagkompis.

Idag då jo, direkt efter jobbet fick jag lite massage för att snabbt åka hem, byta om och ut i stallet.
Ett ridpass på Alfons blev det. Han var spänd i början men inte som tidigare. Nu var det mest för vedklyvarna i ridhuset. Han var ganska styv och bet fast i sidorna till en början men undan för undan blev det bättre.
På slutet tyckte jag faktiskt att jag fick igenom honom och jag fick en fin ridkännsla.  Så nu hoppas vi att det håller i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar