lördag 29 augusti 2015

Underbara häst

Jag har sagt det förut men kan säga det hur många gånger som helst! Alfons är så underbar att rida!!!

Idag fick han sig ett pass för Jenny.  Jag har ju haft mina instruktioner på hur och vad jag skulle rida när vi bygger upp honom.
Jenny var ju med hos veterinären så då är det extra bra att rida för henne och få hennes syn på denna vecka.

Vi red en hel del tempoväxlingar i traven och att han ska gå i en lång låg form. Man kunde se att han blev behandlad igår då han var lite vingligare.  Såg inte riktigt ut som vanligt men det är ju inte så konstigt när man blivit korrigerad i bakdelen....

Han var för övrigt riktigt fin! Älskar hur han är i ridningen. Han tar ett bättre och mer jämt stöd. Han behöver bli starkare i olika moment men det kommer.

Så trotts en väldigt jobbig förkylning så har jag ett stort leende på läpparna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar