måndag 6 juli 2015

Träning

Idag var det äntligen dags för ett träningspass för Jenny.

Vi började efter uppvärmningen med att flytta undan lite för skänkeln på öppna delen av volten. Här har vi det lite jobbigt båda två,  jag med att hitta tackt och balans och känna att han flyttar. Han med att det är sååå jobbigt men efter ett tag gick det bättre.
 Sedan gick vi över på att korta och länga. Nu har han även förstått det där med att även bakbenen ska vara med i att länga. Den känslan jag fick i den sista var fantastisk! Det kändes som vi flög fram, allt tack vare ett litet tips från Jenny.  Om han är obalanserad efter ett par steg bromsa upp lite och tryck på igen och vilken skillnad! Så roligt!!!!
Gjorde samma jobb i galoppen och även där gör han det fantastiskt.  Nu börjar jag även kunna reglera så mycket fram som jag vill eller korta som jag vill, underbara häst!

Hur taggad som helst att fortsätta.


Kommer förhoppningsvis upp lite bilder. Blev inte jättemycket då himlen öppnade sig... Men det är bra träning det med ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar