söndag 7 juni 2015

Stillat ridsug

Jag skrev igår att jag har ett stort ridsug nu när Alfons har vilat en vecka.

Idag kom Dennis,  "mamma jag vill rida". Vad säger man då när man inte riktigt har någon.... Jo då har man en fantastisk Jenny som lånar ut Goodie.  Jag hade även turen att få rida själv. Goodie kan ju så enormt mycket och nivån är så mycket högre än på en fyraåring.

Vi började med en hel del förvänd galopp. Det är så kul att känna på det på en som kan det så lekande lätt. Känns det kul att känna på det när jag snart är där med Alfons.

Jag fick även känna på piruetter, piaff och pasage. Man sitter verkligen med ett stort smile på läpparna när man får uppleva en häst som är både duktig på detta men även tycker det är så roligt!
I piruetterna kände jag hur dåliga mina skänklar fortfarande är i de nya stövlarna men det blev bättre allt eftersom.

Ny vill man ju rida mer! Så Jenny det finns alltid någon som gärna rider, eller två ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar