lördag 30 maj 2015

Dagens tävling

Ja vi lastade ut en Alfons som var lugn men från det jag satte mig på honom var han supertaggad och ville absolut inte vara själv på gräsbanan så lika bra att gå till paddocken trots att det var lite väl många där...
Han kändes lite av och på hela framridningen och ville inte komma igenom i högersidan. Att himlen sedan fullkomligt öppnade sig när vi hade ridit i typ 10 minuter gjorde ju inte saken bättre... Han har aldrig tävlat i ösregn men nu var det tydligen dags. Om sanningen ska fram har vi nog inte ridit i mycket regn alls.
Väl inne på banan var det en ny erfarenhet att tyglarna gled så som de gjorde. Han var lite väl spänd vid domaren och jag hade väldigt svårt att få ut honom där men han är bara fyra år och han blir bättre på det i alla fall även om vi måste bli ännu bättre på det!

Rundan i sin helhet kändes okej, dock stod han emot min skänkel hela tiden så det var mycket ridning som krävdes, inte samma ridning som i Ulricehamn men man kan inte få det varje tävling. Tyvärr fick vi en ganska dyr miss i galoppen när han inte ville fatta vänster galopp och sedan ett förtidigt avbrott i samma. Det kostade oss placeringen då vi bara var ynka 1,5 poäng ifrån. Han fick 65,178% och jag är faktiskt väldigt nöjd och förvånad över den, vi kom 8:a av 20.

Laget idag kom på en 4:e plats men en 3:e plats totalt på alla omgångar så en snygg gul rosett fick vi med hem. Inte illa med tanke på att vi hade två 4åringar i laget ;)
Så roligt har vi haft dessa tre omgångar :)

Det kommer snart upp en film :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar