söndag 31 maj 2015

God morgon lr middag denna morsdag

Jag har ju redan varit uppe i två timmar då vår lille huligan tyckte att det var morgon kl 04,30 och då hade vi redan varit vakna 30 min vid 00,30.... Livet som småbarnsförälder är så underbart eller not!

Ja ja sådant är livet. Satt och funderade på Alfons senaste halvår och hans utveckling. Min svanskota hade ju läkt lagom tills det var dags att börja med Alfons efter vintervila.
Alfons har gått från klarhet till klarhet och det har varit så roligt att få vara med och utveckla den potential han har.

Vår första pay and ride i billdhal då vi knappt kom ner till domaren men sedan kunde ta oss runt på 58%, riktigt nöjd med det då domaren tyckte att vi bara skulle rida runt...

Sedan gjorde han fina runder på två pay and ride till med procent över 62.

Vår första riktiga start gick gick utomhus i full storm och han gjorde det över förväntan med dryga 60%.

I bollebygd gick det helt okej med nästan 64% och första utanför placering med 1 poäng. Det där med marginalen på vår sida....

Andra lagtävlingen i Ulricehamn var han helt fantastisk och jag grät innan jag red upp, då är man nöjd.  Att jag hoppades på 65% tyckte jag var rimligt men att det skulle vara 74,8% hade jag aldrig trott. I min värld är sådan procent omöjligt att få! Att få vinna individuellt och med laget var så stort!

Så har vi då gårdagens tävling där han kändes si så där men ändå lyckades skrapa ihop över 65%. Helt fantastiskt då jag kom ut och sa att vi får vara glada om vi fick 55%.

Ja vilka starter han gjort fina underbara hästen!

Att hans starter har hjälpt laget till en förstaplats och en fjärde och totalt på tre omgångar till en tredje är ännu roligare. Han är ju ändå bara 4!!!

Nu väntar lite välförtjänt vila innan det är dags att börja träna inför kval till flyinge och kvalité.  Tänk om vi skulle lyckas vilken dröm det skulle vara!!




Fint avslut på våren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar