tisdag 26 maj 2015

Alfons

Idag blev det ett lättare dressyrpass för Alfons.  Vi började med att skritta ut, tränar honom på att det är jag som bestämmer vad vi ska göra, vart vi ska osv. Hans mor har ju en väldigt bestämd åsikt om hur och när på det mesta och det vill jag inte att han ska börja med också.
Men han skrittade på bra om än lite tittit men det är okej.

Väl i paddocken kom det in riktigt stålgra moln så jag tänkte att nu blir vi genomblöta men icke! Stormen fick vi stå ut med men det mot ösregn är okej ;)

Han var betydligt starkare idag och lite svårpåverkad men det var väl lite pga mina stövlar då det inte går så fort som jag ville att rida in sig i!

Han gjorde ändå fina ökade traver och i galoppen på diagonalen.  Han blir rundare för var pass nu ska vi bara bli av med hans hårdhet i högertygeln och att mina ben blir bättre i stövlarna.


Här är han i slutet av mars. Det har hänt en hel del sedan dess <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar