söndag 12 april 2015

Dagens tävling

Har äntligen landat i soffan efter en låååång dag med mycket vakentid i natt och tidig uppgång.

Det har varit ett fruktansvärt blåsväder och det kändes som vi skulle blåsa bort på vägen till tävlingen men vi kom fram inom utsatt tid i alla fall.

Väl framme var det anmälan, lite snack med de som kommit i laget och sedan dags att göra iordning lillkillen. Han är helt fantastisk att ha med sig! 4 år och beter sig som han har minst 10 års erfarenhet av tävlingsplatser.

Han var pigg och alert när jag satt upp men så fort jag kom in på framridningen var det som proppen gick ur honom. Han blev nästan lat och ville inte riktigt jobba. Tror han reagerade på att det var så mycket hästar att det blev för mycket att hålla koll på. Att det sedan blåste storm gjorde nog inte saken bättre.

Vi hade vårt program ute så det var debut på att tävla ute med dressyrstaket och i väldigt blåsigt väder. Han tyckte att hästtransporten och domaren var lite läskig så att få ut honom ordentligt i hörnen där var lögn men vi gjorde vårt bästa ändå. Vi hade inte direkt några stora missar idag, det var väl bara att han slog om sista språnget i vänstergaloppen precis innan jag skulle bryta av så det kostade lite..... Annars var det mest att vi förlorade dyrbara poäng så han var väldigt på av i framåtbjudningen, vinglig och inte helt igenom i sidan.

Vi fick 60,53% så det är jag ändå nöjd med, med tanke på förhållandena.





Lite bilder på min fining

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar