onsdag 18 mars 2015

Frånvaro

Det är längesedan vi uppdaterade bloggen nu och det har hänt en hel del på 1,5 vecka.  Alfons har varit och hoppat hos Felicia 2 gånger. Första passet av de 2 var styrketräning,  han hoppade i trav in räcke, 1 galoppsprång oxer 2 galoppsprång räcke. När hon fick i lite mer tryck i honom hoppade han super.

I måndags var det andra passet och denna gången blev det bana. Banan bestod bla av vattenmatta, grindar, vågiga plank, alla färger som finns. Banan var på 9 hinder med en kombination som var lite svår. Men han har aldrig hoppat en bana på denhär höjden innan så vi är supernöjda!!!

Vi har även hunnit med att rida ut 3 gånger. En gång själv då var han väldigt spänd men gjorde ändå allt jag bad honom om. En gång med två andra i stallet och då var han lugnast, dock var allt vatten som skulle passeras läskigt men vi tog oss fram. Den tredje gången var tillsammans med moster lillstrumpan som fick sin första uteritt sen hon kom hem. Här var han oxå lugnet själv!

Sist men inte minst har vi hunnit med 2 dressyrträningar.
Förra träningen låg fokuset på att han skulle fatta där jag ville och att få honom avspänd när jag satt ner på honom.

Idag var det nya träning och vi la fokus på att få honom avslappnad, även när jag satt. Han var betydligt bättre idag när jag satt ner. Det kändes som jag kom ner på ett sätt som jag inte gjort innan. Jag hade visserligen längt mina läder ett hål och det vet jag gjorde sitt för att jag skulle kunna komma ner i sadeln utan att jag spände mig.
Jag red igenom programmet och det kändes så bra.  Dock finns det alltid något att träna på. Vi red en hel del 10 m volter, många vänd över ridbanan och han blev hela tiden finare.  Fattningarna idag var riktigt Fina! Vår fina häst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar