tisdag 24 februari 2015

Tömkörning

Även om man inte orkar så finns vissa måsten.  Wilgot ska få gå i stor hage men jag tycker han ska få vänja kroppen lite vid spring vilket vi inte kommer undan då han vilat så länge. Tog ner honom till ridhuset och oj vad pigg han var.  Men efter typ 5 min kompis han och frågade om vi var klara, älskade häst.

Alfons skulle egentligen blivit hoppad men det blev inställt så jag tänkte först ridit men orken fanns inte eftersom min något trotsiga 3 åring tagit den sista energi,  det fick bli tömkörning.

Han är ju bara tömkörd 1 g innan men även här är han oerhört lättlärd.  Efter voltarbete gick vi ut på spåret. Provade lite lätt att flytta och det tog typ två steg sedan förstod han vad det var han skulle göra. Han har en väldigt bra form i arbetet. Han har sänkt nacken och kommer fram med näsan, så snygg är han när han jobbar rätt. Så duktig är han.  Nu bygger vi vidare på ett varierat sätt.

Algot fick sina 20 min promenad och vid ett snöras där en annan häst brötare loss i sargen kom han loss och sprang en stund.... Så får han inte göra men ibland är olyckan framme. 

Hoppas på en natt med sömn då det är lite av den varan nu.... Så vill jag vakna med mer ork än vad jag lägger mig med. 

Natti


<3 


Det har hänt lite på 1,5 år....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar