fredag 2 maj 2014

Så himla gó dá

Var i stallet i mååånga timmar på em/ kvällen i går. Skönt nog hade vinden mojnat lite på em så det var inte så kallt. Hade bestämt med Jenny att hon skulle rida Algot och Alfons. Jennys vän Rebecka kom upp för att fota Jenny så jag passade på att filma lite åt Jenny när hon red. Sedan började jag med att göra iordning Algot för ridning och det blev en grå outfit med matchande huva :-) Det var första gången på 2,5v som Jenny red Algot. Under de veckorna har han ridits ett par gånger av Felicia Brundin och så har han longerats och promenerats. Han var superduktig och det var första gången han reds i vår paddock. Det är så himla kul att se honom nu för nu börjar man få känslan av att han är som en ”vanlig” häst. Han travade på bra och blev inte bakrädd eller knipte med svansen en enda gång! Ska bli så häftigt sen när det är dags för galopp och jag ber verkligen till högre makter om att han kommer sköta sig så han kan börja jobbas i galoppen med!

Efter Algot var det Alfons tur och han fick en beige outfit, även han med en matchande huva som jag fick låna av Jenny. Kunde väl dock konstatera att den ljusa huvan gjorde att hans öron såg vääldigt långa ut, ha ha men snygg vart han ändå :-) I ridningen hade han lite egen vilja och uppfattades som lite trotsig tonåring. Men Jenny är väldigt duktig på att väga av hur mycket press som ska läggas och att sätta gränser för hur han får bete sig. Men han var väldigt fin många stunder så vi är nöjda.
Både när Algot och Alfons reds fotade Rebecka dem och jag filma. Gick igenom ca 600bilder i går kväll och hann tyvärr inte klart men nu har vi väldigt många fina bilder att publicera här:-)

I dag ska pojkarna få välbehövlig vila och jag ska träna dressyr med Wilgot för Jenny i kväll. Tyvärr har Cornett dragit av sig en framsko så hon får ta det ganska lugnt tills den är på igen…
/ Ellinor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar