torsdag 15 maj 2014

Känns som en bra dag i dag :-)

Solen skiner och väderprognosen skvallrar om att sommarvärmen är på väg!
I eftermiddag ska jag rida både Wilgot och Cornett har jag tänkt. Förhoppningsvis blir det uteritter för dem båda. I går hade jag verkligen noll motivation till att ta tag i att rida så jag struntade faktiskt i det. Istället hade jag skönhetssalong för Alfons som jag duscha, friserade hovskägg och öron, polerade även hovarna. Han är verkligen så himla mysig den hästen och otroligt fin! Tack och lov ser han inte lika tunn ut längre men tyvärr är han fortfarande högre bak. Han kommer bli en STOR häst innan han vuxit klart. Kändes som han njöt när jag la all min tid på honom och han förtjänar verkligen lite extra omtanke med tanke på hur otroligt duktig han varit hela våren!
Efter 3-årstestet kommer han antagligen ställas av helt för att sedan släppas på bete. Tror det kommer hända väldigt mycket med hans kropp under betet. Kan erkänna att det tar emot lite att ha honom hemifrån nu när man är så van vid att han är hemma och rids. Men till hösten när vi hämtar hem honom igen så väntar det massa spännande saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar