söndag 10 juli 2016

Söndag och ridning

Så var det söndag och dags för ridning. Jag pharmalightade honom igår och även innan passet idag. Jag fokusera mest på manken och bogen men även nacke och rygg.

När jag satt upp var han ganska avig i skritten och jag kände mig bara uppgiven. Men sakta sakta kom det lite framåtbjudning. Så jag fick upp honom i trav och han känndes inte halt. Började nästan direkt att galoppera i lätt sittsäck. Efter galoppen kändes han mer framåt, mer positiv och mer villig att arbeta.

Jag fick honom till och med att acceptera att böja igenom sig!!! Det är stort.
Red inte så länge men känslan jag avslutade med var underbar!  Har inte känt så sedan slutet av april förra året!!

Ska inte ropa hej än, jag tänker köra på konceptet tömköra, rida och vila och hoppas på att han blir bättre och bättre.  Efter onsdagens ridning bestämmer vi om vi åker ner till Jonas och tittar på honom igen

Älskad häst nu håller jag alla tummar jag har för att vi ska få ha kul på banan igen ✊



Även Dennis red en sväng 💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar