lördag 30 januari 2016

Känner mig så inspirerad!

Åh jag vet att det verkligen var alldeles för längesedan jag skrev på bloggen. MEN jag tänker inte ursäkta mig för det utan istället har jag tänkt skriva några rader!
I dag kändes det nästan som vår, trots att det fortfarande är januari månad. Jag och Gabbe passade på att göra iordning Alfons och Simone för ett härlig ridtur ute. Eftersom all snö och is är borta behövde vi inte ens brodda och vi kunde helt obehindrat både trava och galoppera på en sviktande grusväg. Snacka om att hästarna tyckte om det! Efter vår ridtur passade Gabbe på att fixa Maja och Simon så Dennis också fick komma ut och rida en sväng. Det är verkligen så himla roligt att se hur kul Dennis tycker att det är att rida. Och duktig och modig är han också!

Som rubriken lyder så känner jag mig faktiskt inspirerad till hästarna igen. Det har som vanligt varit lite tungt med småskador och annat så den riktiga motivationen har lyst med sin frånvaro. Men nu känns det verkligen som vi tagit oss igenom den tyngsta tiden på året och känslan av att våren snart är på gång får mig att känna ett spännande pirr i kroppen. Jag vet dock att det inte är vår än men ändå!
I morgon är det dags att rida igen och jag sitter och väljer mellan en uteritt i morgon också eller ett lösgörande pass med bommar i ridhuset. Får se vad det blir!
/ Ellinor
Bjuder på en sommarbild på mig och fina Tommy, ska erkänna att jag längtar till sommaren och att kunna rida i kortärmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar