tisdag 26 maj 2015

Gårdagens träning för Jenny

Ja var ska man börja? Han var väldigt pigg när jag värmde upp honom, väldigt olikt honom. Jag la upp uppvärmningen på ett annat sätt så jag galopperade väldigt snabbt, det funkade riktigt bra för då var han betydligt mer avspänd i traven efteråt.

När Jenny kom började vi med att länga honom i traven. Han börjar få koll på det nu och jag med ;) Efter detta red vi igenom LB:1 eftersom det är den vi ska starta på lördag. Han kändes riktigt fin stundtals och stundtals lite svår, blir lite ålig men det jobbar vi på. Vi hade lagt ut bommar i paddocken för att göra 60 bana så att länga och korta galoppen på diagonalerna blev nästa jobb då det inte fanns någon vägg bjöd han fint fram även i upptaget vilket vi inte riktigt lyckats få på honom än men nu så. Det är en superövning om man har en häst som står i mot på diagonalen för att de snart ska vara avbrott.
Avslutade med lite fler trav längningar.

Jag behöver inte säga att jag är så glad och kär i den där hästen va? Tack snälla Jenny som hjälper oss så vi kommer framåt och förhoppningsvis når vårt mål i höst ;)

Men det där med att rida in stövlar... Ena dagen funkar de hur bra som helst och nästa går det inte alls.. Väldigt irriterande men efter 3/4 av träningen kunde jag äntligen använda högerskänkeln ;)


1 kommentar: