söndag 24 maj 2015

Gårdagens Alfons och Algot

Igår fick Alfons ett pass i paddocken och vi körde på med bommar.  Lite travbommar på böjt spår och två galoppbommar.
Vad jag kommer ihåg har vår käre Alfons inte gjort bommar på böjt spår. Han tyckte själv att det var väldigt konstigt men efter ett tag började han lyssna på mina ben vilket gjorde det hela lättare.
Vi tog även lite galopp över bommar och där är det jag som brister. Sitter och vill för mycket och då blir det lätt fel. Men som den stjärna han är löser han det ändå.

Vi la även ihop bommarna så först galopp sedan avbrott till trav och över travbommar för att fatta galopp igen. Detta i höger varv. I vänster blev det trav över bommar för att sedan fatta galopp och bommar. Det märks att han saknar hoppningen så det får bli mer av den varan efter vilan.

Algot skulle tömköras. Han hade en fin bjudning i båda varven. Kan trava i fin arbetstrav för att sedan växla upp lite, bara lite så jag ser att det är mig han lyssnar på.
Det är även lite motion för mig som springer efter. Behöver dock träna mer så man orkar.....

Ska se om jag kanske kan få ihop ett filmklipp med Alfons,  annars finns det på instagram: strandangdressageandbreadingstable


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar