onsdag 20 maj 2015

Dålig på att blogga....

De senaste dagarna har jag inte orkat skriva allt vi gjort så här kommer en sammanfattning.

I måndags hjälpte Jenny mig att rida Alfons.  Det är så bra att ha tränaren i stallet och att hon gärna sitter upp och kollar av honom ibland så vi lägger krutet på rätt saker vid träningen. Han var väldigt fin och fokus låg på att jobba i den låga formen. Han är lite extra stark i högersidan nu så där läggs lite extra krut.
Det där med att sprattla fint börjar han oxå förstå lite mer nu så det känns lovande inför kkvalitén.


Jag red honom igår, ville bara ta ett kort pass och checka av.  Han var superfin och högersidan kom igenom på typ 5 min så det var extra roligt.
Red även i mina nya stövlar och jag skulle typ behöva rida 3 hästar om dagen så de kunde bli lite bättre och lättare att vänja sig vid men vi gör så gott vi kan med lite blodstoppning. 
Skrittade med Jenny och Goddie ut en sväng och det tyckte han om. 

Algot har även han jobbat i veckan. I måndags red jag och han var väldigt fin i vänstervarvet och det kändes lovande. När jag gick över i höger var det dock inte samma. Bjudningen försvann och han la över mig till höger, kunde inte gå rakt osv. I traven var det lite bättre men absolut inte okej. Så nu har jag mailat veterinären om råd.

Igår blev det istället tömkörning och där var han betydligt finare och mer liksidig.  Så han blir annorlunda med ryttare och det gillar jag inte!  Men han var riktigt fin och framförallt lydig så då blir man ju alltid lite glad ändå. Nu hoppas vi att veterinären kan höra av sig igen.

Fina Algot


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar