lördag 3 maj 2014

Toppenhärlig lördag

Turligt nog kunde vår hovslagare slå på en ny sko åt Cornett i går så i dag var det dags att rida igen! Red ett dressyrpass och hade Gabbe som hjälp på marken. Hon hjälpte mig att rida henne mer ordentligt och konsekvent. Jobbade med att få henne helt rund och det gjorde jag genom att göra många serpentinbågar. Gjorde samma övning med henne som jag gjorde med Wilgot i går. Fyra travbommar och sedan en skänkelvikning. Avslutade med att göra tempoväxlingar i traven. I början blev det ingen större skillnad men efter några gånger var hon definitivt med på noterna och då gjorde hon väldigt fina längningar! Fick en väldigt häftig känsla i längningen. Det var fantastiskt roligt att rida henne i dag eftersom hon kändes väldigt positiv och glad! Hoppas det håller i sig :-)

Efter Cornett longerade jag Algot en stund och jösses va pigg han var, ha ha lite som han var förr. Jobbade honom lite över bommar också.

Till sist blev det en uteritt på Wilgot tillsammans med Jenny och Angelica. Red en runda med mycket grusvägar där jag jobbade mycket med att få honom lösgjord och mindre spänd. Sedan galopperade vi en del och då var han superfin och reglerbar! Var en riktigt härlig runda :-)

Cornett och Gabbe förra sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar