fredag 9 maj 2014

Fredag

Underbart att det är fredag i dag! Veckan har gått i ett rasande tempo och av olika anledningar har jag kommit hem sent varje kväll. Ska bli skönt med lite helg så jag hinner umgås lite med min man också :-)
Efter jobbet i dag ska vi åka med Algot och Alfons till Tosseryd igen. Algot ska hoppas och Alfons ska få miljöträning av Jenny. Det är faktiskt riktigt roligt att åka iväg och det är ju väldigt okomplicerat också.
I går red jag Cornett i ridhuset och hon kändes faktiskt väldigt framåt. Det blev även lite spontan galopp från min sida och hon skötte sig galant, blev betydligt piggare efter galoppen. Det jag har svårt med när jag rider Cornett är att få till ett jämt stöd i handen eftersom jag gärna rider med lite för långa tyglar som gör att det glappar. Det måste jag verkligen jobba på!
Efter Cornett tömkörde jag Wilgot. Han är verkligen ambitiös den hästen och han är väldigt lyhörd på signalerna när man tömkör. Tyvärr är jag ju inget proffs på det men jag fick lite tips av Gabbe och träning ger ju färdighet.
I dag får de båda en vilodag eftersom vi ska iväg med smågrabbarna och att jag inte vill komma hem så sent i kväll.
Förhoppningsvis fångar vi grabbarna på både film och bild i kväll :-)
/ Ellinor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar